søndag 12. februar 2012

Mønster på heklet lykt med vifter.

Det er mange som har spurt etter mønster på de hekla lyktene med vifter.
Så her kommer det.
Må først få beklage om jeg skriver dette ned litt uforståelig, første gang jeg lager et mønster selv..
Dette mønsteret passer til et pizzasaus-glass, jeg bruker heklenål nr. 5 og Falk fra Dale garn, Østlandsgarn fra Nille, Fritidsgarn fra Sandnesgarn og 3tråd strikkegarn fra Rauma.

Lag en løkke, legg opp 35 luftmasker og hekle de sammen til en ring med en kjedemaske i første luftmaske.
1. Hekle 5 staver i 3dje luftmaske fra heklenåla. Hopp over 2 luftmasker og hekle en fastmaske i neste luftmaske.
Hopp over 2 luftmasker og hekle 5 staver i neste luftmaske. Fortsett med 5 staver og så fastmaske, så 5 staver til du er rundt. Avslutt med en kjedemaske.
2. Hekle 4 luftmasker, hekle fastmaske i øverste maske 3dje stav, 2 luftmasker, hekle stav i fastmaske mellom viftene, gjenta ut omgangen. Avslutt med kjedemaske i 3dje luftmaske.

Gjenta omg. 1 og 2 til du dekker glasset.

Ha i litt sand i bunnen av glasset slik at det ikke blir for varmt når du tenner lys i den.

Håper denne er forståelig. Gi gjerne en tilbakemelding om den ikke er det..;-)
Setter pris på at du linkertil dette innlegget om du prøver deg på dette mønsteret.:-)

1 kommentar: